ویژگی های تخت خواب کودک

خیلی از افراد هنگام خرید تخت خواب کودک بین انواع و اقسام آن برای کودک خود دچار مشکل می شوند، شناخت یکسری استاندارد های کلی در تخت خواب کودک این انتخاب را آسان تر خواهد نمود.

ویژگی های تخت خواب کودک

اینکه تخت خواب کودک شما خوشگل باشد را تنها المان انتخاب خود در نظر نگیرید، استاندارد هایی در این زمینه وجود دارد که دانستن آن خرید شما را دقیق تر خواهد کرد.

  1. ابعاد استاندارد تخت کودک یکی از این استاندارد هاست که باید رعایت شود، این ابعاد باید 1400* 600 باشد، البته قد کودک و نوع تخت نیز عامل موثری است.
  2. ارتفاع مناسب این تخت نیز نکته دیگری است، این ارتفاع بهتر است از سطح زمین 20 الی 40 سانتی متر باشد.
  3. زاویه نشستن استاندارد روی تخت را هم در نظر داشته باشید، هنگام نشستن کودک روی تخت لازم است زانو ها و پاهای او بدون خم شدن روی زمین قرار بگیرند.
  4. رنگ مناسب این تخت را با توجه به رنگ دیگر وسایل موجود در اتاق او می توانید در نظر بگیرید، اما بهترین رنگ مناسب تخت خواب کودک کرمی و سفید است که می توانید انواع روتختی ها را با آن ست کنید.
  5. بهترین جنس تخت خواب های مناسب کودک، تخت خواب های چوبی هستند که طرح ها و رنگ های متنوع تری نیز دارند، این تخت خواب ها به خاطر متریال چوبی خود برای سلامت کودک شما نیز مناسب تر اند و در اولویتی بالاتر قرار دارند.
  6. تشک تخت خواب کودک هم می تواند طبی و هم فنری باشد.
  7. به خاطر سن و کوچکی فرزند خود، در انتخاب تخت بزرگ وسواس به خرج ندهید، تخت را به اندازه ای کوچک تهیه نکنید که او را درون خود محصور کند، بهتر است اجازه غلت زدن را از کودک خود نگیرید، همچنین چون اکثر اتاق های آپارتمان های امروزی کم جا و کوچک هستند، والدین هم تخت های کوچک را ترجیح می دهند، اما به مرور زمان وقتی وزن کودک و قدش که در پروسه رشد است، تغییر کرد، این تخت ها نیاز به تعویض پیدا می کنند، پس بهتر است از ابتدا تختی بزرگ تر برای کودک در نظر گرفته شود.

برای خرید تخت کم جا چوب در مدل کودک و نوجوان می توانید سایت کمجا چوب مراجعه کنید.