×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 607

تمیز کردن مبل مخمل

تمیز کردن مبل مخمل : اگر بعد از خرید مبل از انواع کاور و روکش مبل برای پوشاندن مبلمان خود استفاده نمی‌کنید باید به فکر راه حل مناسبی برای چگونگی تمیز کردن مبل مخملی منزل خود باشید

آب لیمو و جوش شیرین برای تمیز کردن مبل مخمل :
اگر چای، قهوه یا هر مایع دیگری روی مبل مخملی‌تان ریخته باشد نمی‌توان آن را به حال خود رها کرد و مطمئنا آب خالی برای تمیز کردن آن کافی نیست. شما می‌توانید با یک فرمول ساده و خانگی اقدام به لکه‌زدایی مبل کنید. مقداری آب لیمو به آب اضافه کرده و آن را با جوش شیرین در ظرفی مخلوط کنید! اگر می‌خواهید سطح بیشتری از مبل‌ها را تمیز کنید و به کف بیشتری نیاز دارید مقدار بیشتری از این محلول را آماده کنید. سپس یک پارچه نرم و تمیز را به مایع کف آلود به دست آمده آغشته کرده و به آرامی روی محلی که لکه‌دار شده بمالید. پارچه را روی مبل نکشید. چون با این کار به بافت مبل آسیب جدی می‌زنید. فقط با حرکات آرام دست پارچه مرطوب را در طول محل لکه دار بمالید. کف اضافی را با جای خشک پارچه بردارید در آخر اجازه دهید تا مبل خشک شده و به آرامی آن را برس بکشید تا خواب مبل به حالت اول خود برگردد.

استفاده از شامپو مبل یا مواد ضد غفونی کننده قوی‌ :
در صورتی که لکه خشک شده و سمج تری روی مبلمان ایجاد شده که به راحتی از بین نمی‌رود و استفاده از هر کدام از این دو روش که در بالا ذکر کردیم هم کمک چندانی به تمیز شدن مبل نمی‌کند، باید از ماده قوی‌تری برای تمیز کردن مبل مخملی خود استفاده کنید. شامپوی‌های مبل که مخصوص شستن مبل در منزل هستند، یا دیگر مایعات تمیز کننده و ضدعفونی کننده موجود در فروشگاه‌ها گزینه‌های مناسبی هستند. اما باید توجه داشته باشین که به منظور آسیب نرساندن به بافت مخملی و حساس مبل ابتدا مایع شستشوی مورد نظر را روی یک نقطه نا معلوم از تشک مبل امتحان کنید تا شاهد عکس‌العمل بافت مبل به این مایع باشید. سپس می‌توانید با خیال راحت این مایع ضد عفونی کننده را روی تمامی رویه مبل استفاده کنید.

خشک کردن مبل مخمل :
خشک کردن بافت مخمل پس از تمیز کردن آن خیلی مهم است. پس بعد تمیز کردن مبل مخملی به هر کدام از روش ها سریعا با یک پنکه یا سشوار مو محل خیس خورده را خشک کنید و یا اجازه دهید که تشک خیس شده مبل در هوای آزاد خشک شود. اگرچه به نظر می‌رسد که خیسی مبل به زودی خشک شود و زیاد زمان بر نباشد، اما لازم است که اجازه دهید مبل کاملا خشک شود. در این مدت از مبل استفاده نکرده و روی آن ننشینید. وقتی رویه مبل کاملا خشک شد یک برس نرم و خشک را به آرامی در جهت خواب مبل بکشید و به این شکل پرز‌های ریز آن را دوباره صاف و مرتب کنید.