×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 607

معرفی انواع فوم مبل

فوم نمدی چیست؟
این نوع فوم بیشتر در بالشتک و کوسن مبل استفاده می‌شود تا علاوه بر ایجاد ظاهری صاف، مانع از لغزش شود. ضخامتش هم از خیلی نازک تا حدود ۳ سانتی متر متغیر است. پنبه، پشم، پلی‌استر و سایر ترکیبات در این نوع فوم وجود دارند.

فوم پنبه‌ای چیست؟
صد در صد مواد فوم پنبه‌ای، از پنبه خالص است که به‌ صورت لایه‌بندی رو هم قرار می‌گیرند و دارای دو وزن متفاوت هستند:

۲۶.۵ انسی (حدود 750 گرم) که شامل فوم‌های نازک شده است و ۴۲.۳ اونسی (حدود 1100 گرم) که به فوم‌های ضخیم می‌گویند.
وزن فوم‌ها بر اساس محل مورد استفاده آن‌ها انتخاب می‌شوند، اما هر دو وزن برای مبلمان منزل مناسب هستند.

پنبه، فیبری طبیعی است که می‌تواند ظاهر پارچه‌ای که آن را پوشش داده برهم زند و احساس ناراحتی برای فردی که روی مبل می‌نشیند، ایجاد کند و در طولانی‌ مدت مشکلاتی برای مبلمان و صندلی‌ها ایجاد می‌کند. به همین خاطر استفاده از ترکیب پنبه و کتان راه‌حل این مشکل است و موجب دوام فوم و حفظ ظاهر مبلمان می‌گردد.

فوم پشمی چیست؟
بافت پشمی از ضایعات پشم تولید شده و به صورت زیر در دسترس می‌باشد:

بافت پشمی سوزنی که قوی و با دوام بوده اغلب اوقات برای پوشش فنرهای تختخواب یا مبل استفاده می‌شود.

بافت پشمی لایه‌ای که به هیچ عنوان برای مبلمان توصیه نمی‌شود؛ چون که به راحتی این لایه‌ها از هم جدا شده و ظاهر مبلمان در مدت‌ زمان کوتاهی تغییر می‌کند.

مو و پر حیوانات
استفاده از مو و پر حیوانات در مبلمان سابقه‌ای طولانی دارد. موی مورد استفاده بدین منظور بیشتر موی دم اسب بوده و در حال حاضر فقط در مبلمان عتیقه یافت می‌شود. اگر شما هم از این قبیل مبلمان در اختیار دارید که استحکامش را ازدست‌ داده است، می‌توانید موی دم اسب را با پشم و پنبه ترکیب کنید تا دوباره مبلمان عتیقه شما شکل اولیه خود را بازیابند. اما در حال حاضر، بجای مو از کرک و پر پرندگان استفاده می‌شود. این نوع فوم نهایت آسایش و راحتی را فراهم می‌کند.

فوم صنعتی
امروزه استفاده گسترده‌ای از این جنس فوم می‌شود. این فوم در بازار در تراکم و کیفیت‌های مختلف ارائه می‌شود که هرچه عدد درج‌ شده بر روی آن بیشتر باشد فوم از کیفیت بالاتری برخوردار است.
کیفیت فوم
فوم دارای کیفیت بالا به‌ راحتی فشرده نشده و از هم گسیخته هم نمی‌شود. خرید فوم‌هایی با تراکم بالاتر، هزینه بیشتری هم دارند. استفاده از فوم باکیفیت بالا، راحتی مبلمان را افزایش داده و ظاهرش را در بلند مدت حفظ می‌کند.

طول عمر فوم
انعطاف‌پذیری و دوام فوم دو پارامتر مهم هستند که تعیین‌کننده طول عمر فوم می‌باشند. در صورت خرید، از فومی با انعطاف‌پذیری بالا یا به‌اختصار HR بالا استفاده کنید تا طول عمر مبلمان شما افزایش یابد.

مقاومت در برابر آتش
طبق قانونی در آمریکا، تمام فوم استفاده‌شده در مبلمان بایستی تاییده مقاومت در برابر آتش‌سوزی داشته باشند. اگر فومی که برای خرید انتخاب کرده‌اید چنین شاخصه‌ای ندارد، بهتر است در خرید خود تجدید نظر کنید. برچسبی با حروف FR به معنای مقاوم بودن فوم در برابر آتش می‌باشد. برخی از تولیدکنندگان داخلی نیز از این نوع فوم‌ها در محصولات خود استفاده می‌کنند.

ثبات و استحکام فوم
سطح استحکام مبلمان با ضریب انحراف نیرو یا به‌اختصار ILD سنجیده می‌شود. این مقیاس بین 4 تا 56 متغیر است. کمترین عدد، معرف فوم نرم و بیشترین عدد نشان‌دهنده فومی با بالاترین مقاومت است. همه‌چیز بستگی به انتخاب شما دارد که چه میزان نرمی یا سفتی را نیاز دارید. دانستن شماره ILD به شما در انتخاب فوم درست برای مبلمان کمک می‌کند.

فرم بالشتک
شاید به‌ اندازه کافی از بالشتک‌ها به منظور نشیمنگاه مبلمان استفاده نمی‌شود، اما بالشتک‌های مخصوص مبل که با پلی‌استر یا کرک پر شده‌اند می‌توانند جایگزینی برای فوم باشند.

انتخاب مبلمانی سفارشی
کوسن‌هایی که فوم پشمی پر شده‌اند، انتخابی مناسب برای پشتی صندلی‌ها به شمار می‌روند. درهرصورت هنگام انتخاب فوم مبل کیفیت آن را در نظر بگیرید زیرا تأثیر زیادی بر روی طول عمر مفید مبلمان یا تختخواب شما می‌گذارد.


فوم انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

نمدی
پنبه‌ای
چسبی
فنری
لایه‌ای
نوع مواد استفاده‌ شده در فوم مبل نیز بستگی به کاربرد مبلمان و درجه راحتی و آسایشی که از آن انتظار داریم، بستگی دارد.