×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 607

تاثیر شال مبل در فضای خانه

شال مبل چیست؟
در دکوراسیون داخلی منزل یکسری نکات کلی وجود دارد که می‌توان به خرید مبل و ست کردن آن با فرش و پرده اشاره کرد. اما برای تزئین و جلوه دادن به مبل می‌توان از اکسسوری‌هایی همچون کوسن مبل، شال مبل، پاف و … استفاده کرد. این اکسسوری‌ها باعث جذاب‌تر شدن فضای خانه می‌شوند.
شال مبل در واقع پارچه‌ای است که می‌تواند از جنس‌های مختلفی تهیه شود و به صورن مثلثی یا مستطیلی بر روی مبل یا پاف گذاشته شود. گاهی شال مبل می‌تواند تنها به عنوان تزئین روی مبل استفاده شود و گاهی به‌خصوص در زمستان به عنوان روانداز برای چرت زدن و راحتی بیشتر هنگام نشستن بر روی مبل استفاده شود.
تأثیر شال مبل در فضای خانه :
رنگ انتخابی برای شال مبل، برای اینکه بهتر دیده شود باید رنگی مخالف با رنگ مبل باشد ولی متناسب با رنگ دکوراسیون منزل نیز باشد. رنگ شال مبل‌ بسته به نیاز و سلیقه‌ی شما می‌تواند تغییر کنند. به عنوان مثال شما می‌توانید از یک شال پارچه‌ای با عرض زیاد و با طرح سنتی برای دیزاین داخلی بهره ببرید.

راه دیگر برای انتخاب رنگ شال مبل این است که آن را با رنگ یکی از کوسن‌ها ست کنید. در نظر گرفتن یک سری اصول می‌تواند در رسیدن به نتیجه‌ی مفید به شما کمک کند. اما با این حال ذات این اکسسوری‌ها تابع قانون خیلی جدی و سختی نیست.

 

انواع روش های استفاده :
پوشش تمام مبل :
شال مبل را به روش های متنوعی می توان به کار برد. یکی از آن ها به کار بردن شال های بلند است به صورتی که تمام مبل را پوشش داده و بیش تر حکم کاور را پیدا می کند. این حالت های برای شب های سرد زمستان بسیار ایده آل و لذت بخش خواهد بود. که در این حالت باید از پتوهای کوچک و بافتنی ها استفاده نمایید. البته این را به شما یادآوری کنم که شال مبل فقط برای مبلمان نشیمن استفاده نمی شود.

  • برای هر مبل تکی و یا صندلی در هر جای خانه و حتی حیاط هم می توانید آن را به کار ببرید.
  • مبل های ال به خاطر فرم دلباز و سطوح وسیعی که با خطوط مشخص و مستقیم شکل خاص خود ایجاد می کنند آمادگی خوبی برای میزبانی از پتوهای رومبلی دارند. بنابراین اگر مبل مدل دارید شک نکیند که باید برای پتو مبلی اقدام کنید و از صحنه جدیدی که مبلتان به نمایش میگذارد لذت ببرید.
  • شال در مبل مدل ال معمولا روی پاف و یا گوشه آن به زیبایی می نشیند . با این حال می توانید آن را روی قسمت پشتی آن نیز کنار کوسن ها قرار دهید.

شال مبل روی مبل دویا سه نفره :

اگر انتخاب شما برای قرار دادن شال روی مبل دو یا سه نفره تان است. فرقی نمی کند در هر حال هم می توانید آن را خیلی شسته و رفته و تا شده بر روی دسته مبل قرار دهید ( از سمتی که دید دارد) و یا اینکه آن را زیر کوسن ها قرار دهید و کوسن ها را روی هم بچینید.

 چیدمان دسته مبل :
یکی دیگر از روش های پهن کردن شال روی مبل، استفاده از دسته مبل است. در این حالت اندازه پارچه نسبت به حالت قبلی می تواند کوچک تر باشد و این که فقط روی دسته قرار بگیرد یا تا روی زمین ادامه پیدا کند به سلیقه و خواست شما باز می گردد. این روش حالت دکوراتیو و ژورنالی زیبایی به فضای شما می بخشد. البته لازم نیست حتما هزینه زیادی بپردازید خودتان هم می توانید با تهیه پارچه اولیه این شال را بدوزید.