×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 607

نکات خرید جاکفشی

برای آن که بتوانید جا کفشی مناسبی را بنا بر اندازه و کاربردی که نیاز دارید انتخاب کنید باید معیارها و نکاتی را در ضمن خرید خود مد نظر داشته باشید که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

اولین مسئله در زمان خرید جاکفشی به ابعاد و اندازه ای بر می گردد که شما در خانه خود برای جا کفشی تان در نظر گرفته اید. اگر تصمیم دارید که صرفا برای یک فضای محدود و کوچک را برای جا کفشی تان اختصاص دهید باید به دنبال جا کفشی هایی باشید که صرفا نقش فضایی برای قرارگیری کفش ها را ایفا می کنند، نه چوب لباسی و… برای آن که در زمان انتخاب جا کفشی تان با مشکل محدودیت فضایی رو به رو نشوید توصیه ما این است که فضای مورد نظر را اندازه گیری کرده و کلیتی از جا کفشی ای که مد نظر دارید در ذهن خود مشخص کنید.

انتخاب جا کفشی به طبقات و قفسه ها بر می گردد. بهتر است که ارتفاع و تعداد طبقات را بسته به انواع کفش هایتان مد نظر داشته باشید. برای مثال برای قرار دادن چکمه ها و کفش های زمستانی باید ارتفاع طبقات زیاد باشد تا کفش شما بدون آن که آسیبی ببیند بتواند به راحتی در این فضا جای بگیرید. به علاوه آن که تعداد طبقات می تواند بر اساس تعداد افراد خانواده نیز تعریف شود. این کار کمک می کند که نظم و ترتیب هر کدام از طبقات به شکل مجزایی حفظ شود.

جنس جا کفشی ای که قصد خرید آن را دارید نیز موضوع مهم دیگری است که باید در زمان خرید جاکفشی به آن توجه لازم و کافی را داشته باشید. معمولا جا کفشی های موجود در بازار دارای جنس و متریال هایی از قبیل چوب، فلز و ام دی اف هستند که هر کدام از آنها بسته به شرایط و کاربردشان می توانند انتخاب خوبی به شمار بیایند. معمولا افراد ترجیح می دهند که جنس جا کفشی شان با سایر وسایلی از قبیل مبلمان و کمدها ست و هماهنگ شوند. به همین دلیل نیز شما می توانید برای انتخاب جنس جا کفشی تان به سایر وسایل و مبلمان موجود در منزل توجه کنید. 

برخی از جا کفشی ها دارای درب هستند. این نوع از جا کفشی ها به لحاظ محافظت بیشتر از کفش ها و عدم تماس مستقیم با فضا می توانند گزینه های بهتری باشند. این نوع از جا کفشی ها گرد و خاک کمتری می گیرند و می توانند کار شما را برای تمیز کردن فضا راحت تر کنند. به علاوه آن که کفش های نه چندان تمیز را نیز پوشش داده و از تماس مستقیم با چشمان شما دور می کنند!

رنگ جا کفشی های موجود در بازار معمولا یکی از گزینه های ونگه، آبنوس، آنتیک و لارکس هستند که شما می توانید با توجه به سلیقه خود و نیازی که در دکوراسیون منزل خود احساس می کنید یکی از رنگ های موجود را انتخاب نمایید.