×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 607

راهنمای خرید میز ناهارخوری

برای خرید میز و صندلی استاندارد، باید توجه کنید که ارتفاع میز با مشخصات فیزیکی شما سازگار باشد. مثلا اگر شما قد زیاد بلندی ندارید باید سراغ میز‌هایی بروید که از حد عادی کوتاه‌ترند.

برای تشخیص یک میز استاندارد باید به این شکل عمل کنید:

وقتی روی صندلی، پشت میز می‌نشینید، بلندی میز باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از ۴۰ سانتی‌متر باشد، درغیر این صورت میز حالت استاندارد ندارد، زمانی‌که شما روی یک میز استاندارد غذا می‌خورید، باید تمامی اعضای بدن‌تان احساس راحتی کند.

میز نباید آنقدر کوتاه باشد که مجبور باشید با خم‌کردن کمر خود غذا بخورید یا آنقدر بلند باشد که احساس خفگی به شما دست دهد.

صندلی باید حالتی نرم و راحت داشته باشد و زاویه تشک زیرین تا تکیه‌گاه ۹۰ درجه باشد که هضم غذا به‌راحتی انجام شود. زمان غذاخوردن هرچقدر بیشتر طول بکشد و شما هرچقدر با فاصله و آهسته‌تر غذا بخورید، هضم غذا بهتر انجام شده و کمتر به دستگاه‌های بدن آسیب می‌رسد، اما اگر شما هنگام غذا خوردن احساس راحتی نکنید و حالتی استاندارد نداشته باشید، دوست دارید هرچه زودتر غذای‌تان را تمام کنید و به حالت اولیه بازگردید.

میز ناهارخوری چند نفره؟

اندازه میز و صندلی‌های غذاخوری مانند تمام لوازم پذیرایی دیگر نسبت به تعداد افراد خانواده و رفت‌وآمد مهمان بالا و پایین می‌رود. پرفروش‌ترین و زیباترین مدل‌های روز معمولا ۶نفره و ۸ نفره‌ها هستند. . اکثرا میزهای جمع‌وجور و کوچک برای صرف صبحانه و عصرانه در آشپزخانه قرار می‌گیرد و میزهای بزرگتر در سالن پذیرایی و برای میهمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شکل میز را طوری انتخاب کنید که به هر فضایی بخورد!

میزهای گرد برای فضاهای کوچک تر بسیار مناسب هستند. چیدمان صندلی ها در گرداگرد آن ها راحت تر است و می توانند حتی صندلی های بیشتری را در مواقع ضروری جای دهند. در صورتی که میزهای مستطیلی به دلیلی پایه ها و اضلاع شان از این انعطاف پذیری برخوردار نیستند.
 
شیشه روی میز ناهارخوری را دریابید!

میزهای شیشه ای همیشه محبوب بوده اند زیرا با انواع سبک های دکوراسیون هماهنگی دارند. سطح براق آن ها برای فضاهایی که نیاز دارند بزرگ تر و روشن تر به نظر برسند به خوبی عمل می کند. شیشه هایی که امروزه در سطح این میزها به کار می رود مقاوم به ضربه و خراش بوده و امن هستند. ضمن اینکه می توانید شیشه ها را در انواع رنگ ها انتخاب کنید. میزهای شیشه ای همیشه محبوب بوده اند زیرا با انواع سبک های دکوراسیون هماهنگی دارند. اگر می خواهید جذابیت چوب و شیشه را در کنار هم داشته باشید می توانید بر روی سطح میز ناهارخوری چوبی خود، یک صفحه شیشه ای نیز داشته باشید که هم چوب میز را از آسیب حفظ می کند و هم برق خاصی به فضا می بخشد.

در خرید میز ناهارخوری پایه‌ها خیلی مهم‌اند :

بعضی از میز و صندلی‌هایی که هم کم‌قیمت و هم از برند برخوردار نیستند، خیلی ساده و بدون دقت ساخته می‌شوند و بسیار راحت هم از بین می‌روند. زیرا به‌جای استفاده از دوخت چوب و میخ‌های منظم از چسب چوب برای وصل‌کردن پایه‌ها به میز استفاده می‌کنند. بهترین اجناس از میخ و دوخت‌های فلزی ساخته شده و از پرس‌کاری‌هایی با درجه‌های دمایی بالا برخوردارند. باتوجه کردن به فاصله پایه‌ها و سطح میز می‌توان متوجه شد که آیا جنس از نوع درست ساخته شده یا خیر.

اگر فاصله پایه‌ها نابرابر و زیاد بود، حتما درست ساخته نشده و پس از مدت کوتاهی استفاده از بین می‌رود یا در بهترین حالت نیاز به تعمیر دارد. پس توجه به نوع ساختار میز و صندلی هم از مهم‌ترین نکات خرید یک میز و صندلی خوب و بادوام به حساب می‌آید.

کدام پارچه برای صندلی ها مناسب تر است؟

انتخاب جنس و رنگ پارچه هم بسته به رنگ و سبک دکوراسیون منزل‌ شما دارد. اما اگر فرزند کوچکی در خانه دارید بهتر است از روكش‌های چرمی (طبیعی یا مصنوعی) استفاده كنید تا نگهداری از روكش صندلی‌ها راحت باشد و از انتخاب پارچه‌های چندلایه یا پارچه‌های پرزدار مانند مخمل دوری كنید. اما اگر با این نوع پارچه‌ها موافق نیستید بهتر است صندلی‌هایی را انتخاب کنید که قسمت نشیمن یا پشتی آن قابل تعویض باشد.